Ik stop.

Beste lezers,

Ik beëindig hiermee mijn weblog.

Dat was ik al eigenlijk eerder van plan, maar stelde het, gezien de leuke reacties, steeds uit. De reden is dat ik tegenwoordig elke zin, elk woord drie keer moet afwegen of het wel door de beugel kan. Dat is niet fijn. Ik kan dus niet spontaan bloggen zoals ik altijd deed en dan houdt het voor mij op. Ik wil binnen tien minuten een verhaaltje hebben met foto's, dat lukte voorheen wel, maar het laatste jaar kostte mij dat zienderogen veel meer tijd vanwege de nacontrole. Ik heb heel veel alinea's moeten schrappen. Zelfs mijn laatste blogjes, ik was mij van geen kwaad bewust, maar toch gaf iemand er aanstoot aan. Ik dacht: hoe bestaat het…Het blijkt dus dat ?men een zin heel anders kan opvatten dan ik voor ogen heb. Ik wil dat risico niet meer lopen.  Ik blog -naar mijn idee- over alles en iedereen positief (okee, over Terschelling deed ik nogal plagerig, maar dat was met een knipoog, heeft met de eeuwenoude 'rivaliteit' tussen de eilanden van doen), maar ik ben mij er dus waarschijnlijk te weinig bewust van hoe dat door sommige mensen wordt opgevat. 
Voor degenen die zich aangesproken voelen: mijn excuses. Het was niet de bedoeling.

Uit het oogpunt van PR voor de haven blogde ik met name om de gemiddeld 50 bezoekers per dag op de hoogte te houden en nogmaals, ik was er allang eerder mee gestopt als ik niet zoveel reacties kreeg om door te gaan. Ik ben inderdaad doorgegaan, maar op deze wijze kost het mij gewoon teveel moeite en tijd.

Ik kies nu uiteindelijk voor de veilige kant en dat betekent: helemaal niet meer bloggen, want één verkeerd woord en je hebt de poppen aan het dansen. Jammer, maar het is niet anders.   
 
Aan alle vaste lezers zou ik zeggen: bedankt voor de aandacht en de reacties. Ik wens u een goed nieuw jaar toe en wellicht tot ziens in de haven!

Groetend,
Patu.

 

 

 

Leave a comment

21 Comments

  1. Berend

     /  January 3, 2011

    Jammer Patu,
    Van mij mag je doorgaan, en als iemand lange tenen heeft dan is dat jammer en met name voor hem/haar een probleem.
    Vanuit de Vliezier weet ik hoe het voelt, maar trek me er weinig van aan. Iedereen mag zijn mening hebben: Ook Patu! Maarja jij moet misschien nog rekening houden met je broodheer, Verstandig!
    Bedankt voor zoveel jaren lees plezier.

    Reply
  2. Renxe9 FF

     /  January 3, 2011

    Patu,

    Jammer van die mooie verhalen. De prachtige fotoxb4s zal ik ook zeker missen.

    Reply
  3. Nanno

     /  January 3, 2011

    Heel erg jammer Patu! Dat je in deze tijd je woorden nog zo op een weegschaaltje moet leggen is natuurlijk bespottelijk. Temeer omdat je niet schrijft over godsdienst of politiek maar de (min of meer) dagelijkse gebeurtenissen in een kleine gemeenschap onder de loep en soms op de hak neemt. Het is jammer dat een vooroordeel over de bekrompenheid van plattelanders (waaronder kennelijk eilanders) bevestigd wordt. Enfin, ik wens je veel succes zonder stress en wellicht tot ziens in de jachthaven.

    Reply
  4. piet en ineke postma

     /  January 3, 2011

    jammer jammer wat zal ik het missen.
    heel erg bedankt voor alles wat je hebt geschreven.
    we hebben ons soms kostelijk vermaakt.
    hopelijk hoeven we je mooie foto’s niet te missen.
    patu we zien elkaar nog wel dit jaar.
    hou je taai en tot ziens
    gr ineke postma

    Reply
  5. Ton Vogels

     /  January 4, 2011

    Heel jammer. Al lang geniet ik zeer van je aangenaam onderhoudende en vlot geschreven verhaaltjes. Ook ca. een jaar geleden was er blijkbaar iets aan de hand want toen was je blog ook enige tijd uit de lucht. Ik wil je zeer bedanken voor veel leesplezier. Het principe: “wie schrijft die blijft” geldt in elk geval voor de leuke herinneringen aan je stukjes. Het eilandleven is nog niet zo gemakkelijk. Als toerist zien wij blijkbaar toch niet de volledige realiteit van kleindenken en kinnesinne. Ik wens je het allerbeste toe onder het blijvende motto: “die Gedanken sind frei”. Tot ziens in de mooie haven van Vlieland

    Reply
  6. I. Gros

     /  January 4, 2011

    Hallo Patu.

    Eerst maar even je een gelukkig en gezond 2011 wensen vanuit Leeuwarden.

    En Ja hoor ze hebben het voorelkaar!
    Het is zo jammer dat je stopt,maar kan het me voorstellen dat je het nu genoeg vind.
    Wij genoten altijd van je geweldige verhalen en je prachtige foto’s.

    Bedankt ervoor!
    Tot ziens in de haven.
    groeten van de Timeless.

    Reply
  7. Liesbeth van der Hart

     /  January 5, 2011

    “Alles van waarde is weerloos”, zei ooit een schrijver.

    Reply
  8. Arco Siemons

     /  January 5, 2011

    Hoi Patu,
    Jammer dat je stopt. Ik heb altijd erg genoten van je verhalen en vond het leuk om zo op de hoogte te blijven van het wel en wee in de haven en op Vlieland. Het zou leuk zijn als dat op een of andere manier zou blijven kunnen, maar als je er zelf geen plezier meer aan beleeft houdt het natuurlijk op. Dank voor je verhalen en mooie foto’s en tot ziens in de haven!
    Arco Siemons/Barendje Donderkop

    Reply
  9. Hans de Bakker

     /  January 5, 2011

    Ik dacht dat we in een land leven waar de vrije menings uiting een verworven recht is helaas blijken sommige mensen op Vlieland dit niet te respecteren en dwang op Patu uit te oefenen zodat hij nood gedwongen met bloggen stopt. De vele liefhebbers van Patu’s blog zullen zijn heerlijke eigen open en eerlijke schrijf stijl en de fraaie foto’s gaan missen. De promotie van Vlieland en de jachthaven in het bijzonder heeft met deze stop zetting een gevoelig verlies geleden, JAMMER EN NOG EENS JAMMER.
    Patu dank voor je vele berichten en mooie foto’s
    Hans en Fea de Bakker

    Reply
  10. ineke

     /  January 5, 2011

    foto’s van patu op http://www.vlielandinfo.nl onder landschapsfoto’s

    Reply
  11. Wybe

     /  January 5, 2011

    Jammer, maar het is blijkbaar niet anders.
    Het ga je goed

    De Regulus

    Reply
  12. Ariane Postma

     /  January 6, 2011

    Beste Patu,

    We hebben genoten van je foto’s en verhalen. Wij kregen er altijd wel een glimlach van op ons gezicht! Verder al het beste voor 2011 voor jou en je vriendin. We zien je wel weer op de haven.

    Groetjes Ariane en Frans Postma (zeiljacht Sealion)

    Reply
  13. Pascalle

     /  January 6, 2011

    Vrijheid van meningsuiting ! Jammer maar het is dus nog steeds niet tot iedereen door gedrongen, wat zal ik je blog en zeker ook de mooie foto’s missen !
    Als laatste nog de allerbeste wensen voor 2011 en tot ziens in de haven.

    Reply
  14. Michiel

     /  January 6, 2011

    Jammer dat je stopt! Heb altijd erg genoten van je mooie fotos en de verhalen van het eilandleven met een knipoog. Kan me wel iets voorstellen bij je argumenten om er niet mee door te gaan, maar wel erg jammer dat het zo moet gaan. De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2011 ! En wie weet tot ziens in de haven. (Zeiljacht L’ Escalet)

    Reply
  15. Chris Weijer (schipper "Zomer".)

     /  January 7, 2011

    Zijn de 80-jarige oorlog, het verzet in de Tweede Wereldoorlog,Kneppelfreed etc. dan allemaal voor niets geweest? We hebben toch gevochten voor de vrijheid van het woord? Dat je mag zeggen wat je wilt, je mening mag geven zonder bang te moeten zijn voor repressailles? Zijn dit de voorboden van Telegraaf terreur en Wilders-achtige dictaturen?.In wat voor een land leven we eigenlijk?.Ik respecteer je besluit, maar betreur het uitermate. Het waren leuke blogs en leverden veel reclame voor Vlieland op, hielden het Vlieland gevoel warm.Een dik minpunt voor die mensen die er kritiek op hadden.

    Reply
  16. Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande schrijvers. Ze hebben het dus voor elkaar. Wat ongelooflijk zonde, maar ik snap je besluit. Het moet wel leuk blijven. En leuk was het! Om inderdaad over de positieve promotie van het eiland maar niet te spreken. We zien elkaar.

    Oh ja, beter laat dan nooit. Dat 2011 een gezond en gelukkig jaar voor je mag worden. Zet hem op!

    Reply
  17. Jochen Leonhardt

     /  January 17, 2011

    what a pity – we will sincerely miss it
    jammer dat je ermee stopt

    Jochen en Helma (KATERINA)

    Reply
  18. Carel van der Velde

     /  January 31, 2011

    Patu, ontzettend jammer. Je schitterende stukjes, vol spirituele actualiteit en humor (met daarbij die prachtige Vlie-foto’s), dat zullen we zeker missen. Als de druk zo groot gaat worden en je op je woorden moet passen, omdat men niet kan of wil lezen wat er staat. Dat is dan niet bevorderlijk voor de “sfeer” , én je eigen leven, op een eiland. (op Terschelling wordt opgelucht adem gehaald….Patu op Vlieland zwijgt…?). Jammer van je blog, een absolute promotiemisser voor DE jachthaven, en vooral heel erg jammer voor dit Vlieland! Ik haal je nog maar niet uit mijn “Favorieten” x85x85x85x85Hoop dat er toch nog iets terugkomt!
    En anders tot ziens in je jachthaven! Groet van `Time2loes`.

    Reply
  19. ina Gros

     /  February 6, 2011

    Nog EENMAAL EEN REAKTIE OM JE TE LATEN WETEN DAT WE JE VERHALEN MISSEN!!!
    Ja ik weet dat je gestopt bent maar kijk regelmatig even hoe anderen er op reageren.
    Het is een gemis voor ons LANDROTTEN dat we niet meer zo echt kunnen lezen het hoe en wat over vlie.
    Je foto’s kunnen we nog wel van genieten maar heb het idee dat je daar ook een beetje ons vergeet. Jammer Patu!
    GROETJES VAN DE TIMELESS uit Leeuwarden. TOT IN DE HAVEN!!

    Leeuwarden I. GROS

    Reply
  20. Hoi Ina van de Timeless, en natuurlijk ook alle andere reageerders,
    Wat een fijne reacties allemaal! Bedankt, bedankt en nog eens bedankt! Het leeft dus wel.

    Met opzet heb ik een tijd niet gekeken naar de reacties, want dan krijg ik de kriebels en voor je het weet begin ik weer te bloggen. Hoe moeilijk het ook is, ik moet volhouden.
    Het is gewoon jammer dat een beetje promotie van de haven en van ons mooie eiland niet gewaardeerd wordt. Dat was nog tot daaraantoe, maar om elk woord nou op een goudschaaltje te leggen, nee, dat is voor mij de limit. Dan houdt het op. Maar goed, dat heb ik al eens gezegd geloof ik.

    Voor het laatste havennieuws kijkt u op de pagina Actueel, die probeer ik zoveel mogelijk up-to-date te houden (hoewel er momenteel weinig te melden is).

    Groeten iedereen, en tot ziens in de haven!

    Patu.

    (En nogmaals bedankt voor de vele ‘hart-onder-de-riem’ reacties :-)).

    Reply
  21. Paul en Erna Vooys( Noordvaarder )

     /  March 23, 2011

    nou Patu, mosterd na de maaltijd misschien, ik heb je ook nog in mijn Favorieten staan en wat is dit allemaal ZONDE zeg. Maar heel herkenbaar. Ik ben ook een “hart op de tong” type blogger, en heb dat ook al moeten bezuren. Ben er vrienden door kwijtgeraakt, totaal onbegrepen en onbedoeld, dat wel! Maar zegt weer genoeg over vrienden toch? Tsja, ik ben bang dat je het toch niet helemaal kunt laten, ik niet in ieder geval, en heb deze tip voor je: Koop een dagboek, zo’n mooie chinese kaft, je weet wel, en ga lekker schrijven wat je wilt! De schrijversgeest gaat nooit verloren, Yeah! Tot zomer, tot ziens! En heel veel dankjewel voor je prachtige blogs 😉 Erna, Noordvaarder

    Reply

Leave a Reply

